Komentarz Weroniki Grzędy dla „Dziennika Gazety Prawnej”
„Dziennik Gazeta Prawna” przekazuje dobre wieści dla podatników, którzy dokonują WNT lub importu samochodów hybrydowych typu mild hybrid (MHEV). Kolejny sąd, tym razem WSA w Olsztynie, orzekł bowiem, że takie pojazdy mogą korzystać z niższych stawek akcyzy – o połowę mniejszych w porównaniu z autami o napędzie wyłącznie spalinowym.
Problem wynika ze stanowiska fiskusa, który od ponad dwóch lat odmawia prawa do stosowania obniżonej stawki podatku dla miękkich hybryd, twierdząc, że preferencja dostępna jest wyłącznie dla takich hybryd, w których silnik elektryczny może zastąpić spalinowy (i odwrotnie).
„Zmienione stanowisko organów nie przystaje do obowiązujących przepisów, co słusznie podkreślił WSA w Olsztynie. Z przepisów ustawy akcyzowej nie wynika, aby pojazdy o hybrydowym napędzie spalinowo-elektrycznym musiały spełniać wymóg trybu jazdy wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego” – komentuje na łamach „DGP” adwokat Weronika Grzęda, starszy menedżer w Gekko Taxens.