Komentarz Mateusza Wrzoska dla „Dziennika Gazety Prawnej”

Komentarz Mateusza Wrzoska dla „Dziennika Gazety Prawnej”

Na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” poruszono temat amortyzacji samochodów elektrycznych. Wybór właściwej stawki amortyzacji nie wynika bowiem wprost z przepisów.

Zdaniem fiskusa podatnicy powinni kwalifikować osobowe auta elektryczne do KŚT 741 (właściwej dla samochodów osobowych, ciężarowych i autokarów), gdzie stawka wynosi 20%, ale jest też grupowanie KŚT 745 – przeznaczone wprost dla pojazdów elektrycznych – gdzie stawka ta wynosi 14% lub 18%.

„Jeżeli osobowe elektryki znajdują się w rodzaju 741 KŚT, to po co w takim razie w załączniku nr 1 do ustaw podatkowych wymieniono pozostałe samochody o napędzie elektrycznym zaliczane do rodzaju 745 KŚT – pyta na łamach „DGP” Mateusz Wrzosek, konsultant w Gekko Taxens, wskazując, że problem pogłębia to, że KŚT 745 odsyła do kodów PKWiU obejmujących pojazdy wyposażone w silnik spalinowy, co może być wynikiem omyłki pisarskiej.

Aby rozwiać wątpliwości w tym obszarze, zdaniem Mateusza Wrzoska, ustawodawca powinien zaktualizować przepisy, tak aby było wiadomo, jak długo należy amortyzować pojazdy elektryczne. Więcej na ten temat w artykule autorstwa Agnieszki Pokojskiej z „DGP”.

Skontaktuj się z autorem

Mateusz Wrzosek