Komentarz Weroniki Grzędy dla Prawo.pl
Do Sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, która ma wejść w życie 1 stycznia 2023 r. – pisze portal Prawo.pl. Jedna z regulacji dotyczy wydłużenia – do 2029 r. – zwolnienia z akcyzy dla samochodów osobowych hybrydowych typu plug-in o pojemności silnika spalinowego do 2l.
W przypadku tzw. miękkich hybryd, w napędzie których silnik spalinowy odgrywa rolę dominującą, ale jednostka elektryczna uczestniczy we wspomaganiu napędu, umożliwiając postój lub jazdę na biegu jałowym – zastosowanie znajdą obniżone stawki akcyzy. […] Z żadnych preferencji nie korzystają natomiast tzw. mikrohybrydy, w których silnik elektryczny jest używany wyłącznie do funkcji innych niż napędowe
Akcyzy nie unikną jednak pozostałe – w założeniu mniej ekologiczne – „hybrydy”. Rozróżnienie, które wprowadzają przepisy, omawia adwokat Weronika Grzęda, menedżer w Gekko Taxens.
„W przypadku tzw. miękkich hybryd, w napędzie których silnik spalinowy odgrywa rolę dominującą, ale jednostka elektryczna uczestniczy we wspomaganiu napędu, umożliwiając postój lub jazdę na biegu jałowym – zastosowanie znajdą obniżone stawki akcyzy. […] Z żadnych preferencji nie korzystają natomiast tzw. mikrohybrydy, w których silnik elektryczny jest używany wyłącznie do funkcji innych niż napędowe” – wyjaśnia, przytaczając konkluzje niedawnej interpretacji.