Komentarz Bartosza Mazura dla „Dziennika Gazety Prawnej”

Komentarz Bartosza Mazura dla „Dziennika Gazety Prawnej”

„Dziennik Gazeta Prawna” zwraca uwagę na problem ze stosowaniem kolejnej ulgi podatkowej, która pojawiła się w przepisach od 2022 r. Tym razem chodzi o ulgę sponsoringową, zwaną również ulgą o CSR, która z założenia miała być przeznaczona dla firm, które realizują działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Z czego wynika zamieszanie? Jak pisze Agnieszka Pokojska z „DGP”, w wydawanych interpretacjach fiskus prezentuje stanowisko, zgodnie z którym jeśli pieniądze są przekazywane przez sponsora bez świadczeń wzajemnych, stanowią one darowiznę. Ta z kolei nie stanowi kosztu uzyskania przychodów, co powoduje, że takiego wydatku nie można odliczyć w ramach ulgi sponsoringowej (ulgę można stosować tylko wobec wydatków stanowiących koszt podatkowy).

Swoisty paragraf 22? Niestety, wiele wskazuje na to, że tak. Według Bartosza Mazura, doradcy podatkowego i partnera w Gekko Taxens, który został poproszony o komentarz w tej sprawie, najlepszym wyjściem z sytuacji jest poprawienie przepisów. 

 

Możliwe są dwa rozwiązania: można jasno wskazać koszty finansowania sportu jako stanowiące koszt uzyskania przychodu lub uniezależnić prawo do ulgi od ujęcia wydatku w podatkowych kosztach

Jeśli interesują Was kontrowersje towarzyszące stosowaniu przepisów o uldze sponsoringowej, zachęcamy do przeczytania całego tekstu opublikowanego w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Skontaktuj się z autorem

Bartosz Mazur