Komentarz Marty Szafarowskiej dla TVN Turbo
Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2022 r. weszły w życie nowe regulacje w zakresie ryczałtu. Stawki co prawda nie uległy zmianie i nadal wynoszą 250 zł lub 400 zł, ale od początku roku niższa kwota dotyczy jedynie samochodów elektrycznych, wodorowych oraz samochodów spalinowych o maksymalnej mocy 84 KM. W stosunku do ubiegłorocznych przepisów, gdy kwota ryczałtu była ustalana w oparciu o pojemność silnika, grupa pojazdów objęta wyższym ryczałtem w wysokości 400 zł wyraźnie się więc zwiększyła.
Samochody elektryczne nadal nie są często wykorzystywane, wodorowe – tym bardziej. A samochody o mocy do 84 KM w biznesie właściwie już dziś nie funkcjonują. Skoro przychód wielu pracowników się zwiększy, większa będzie też baza do obliczenia składek i podatku PIT, a to oznacza niższe wynagrodzenie netto
– Samochody elektryczne nadal nie są często wykorzystywane, wodorowe – tym bardziej. A samochody o mocy do 84 KM w biznesie właściwie już dziś nie funkcjonują. Skoro przychód wielu pracowników się zwiększy, większa będzie też baza do obliczenia składek i podatku PIT, a to oznacza niższe wynagrodzenie netto – w ten sposób Marta Szafarowska, doradca podatkowy i partner zarządzający w Gekko Taxens skomentowała w TVN Turbo nowe zasady ustalania ryczałtu w przypadku wykorzystywania przez pracownika samochodu służbowego do celów prywatnych.